
Descripció
Quarta unitat del programa educatiu, vinculada a la matèria de Matemàtiques acadèmiques-aplicades. Els alumnes hi descobriran com Llull va aplicar la lògica i els sistemes combinatoris múltiples en la construcció de la seva “Art”, un sistema capaç de donar una resposta raonada i objectiva a qualsevol qüestió. La unitat es completa amb un problema de lògica, que els alumnes hauran de resoldre a partir d’unes pistes determinades, i amb una activitat per a posar en pràctica l’escolta activa, el diàleg constructiu i el consens.
NARRACIÓ DE L’EPISODI BIOGRÀFIC
Objectius didàctics
- Descobrir l’ús de la lògica i de la raó en l’Art de Ramon Llull.
- Utilitzar la combinatòria per a resoldre un problema de lògica.
- Desenvolupar la capacitat d’elaborar arguments, l’escolta activa i el diàleg.
- Llegir i comentar fragments de l’obra literària de Ramon Llull.
Lectura de la unitat
Romanç d’Evast e Blaquerna, cap. 86

ESTRUCTURA
ACTIVITAT |
EN QUÈ CONSISTEIX |
DURADA |
INTRODUCCIÓ | Explicació mestre | 10 minuts |
TEMPS ERA TEMPS… | Episodi biogràfic de Ramon Llull | 5 minuts |
T’HI ATREVEIXES? | Exercici de lògica en què els alumnes han de completar una graella a partir d’unes pistes | 25 minuts |
JUGUEM PLEGATS | Activitat per a exercitar l’argumentació, l’escolta activa, el diàleg i el consens | 15 minuts |
UN BON RELAT | Lectura d’un fragment de l’obra de Ramon Llull i reflexió final | 5 minuts |