RAMON LLULL, EL LÒGIC – MATEMÀTIQUES ACADÈMIQUES-APLICADES

Descripció

Quarta unitat del programa educatiu, vinculada a la matèria de Matemàtiques acadèmiques-aplicades. Els alumnes hi descobriran com Llull va aplicar la lògica i els sistemes combinatoris múltiples en la construcció de la seva “Art”, un sistema capaç de donar una resposta raonada i objectiva a qualsevol qüestió. La unitat es completa amb un problema de lògica, que els alumnes hauran de resoldre a partir d’unes pistes determinades, i amb una activitat per a posar en pràctica l’escolta activa, el diàleg constructiu i el consens.

 NARRACIÓ DE L’EPISODI BIOGRÀFIC

Objectius didàctics

  1. Descobrir l’ús de la lògica i de la raó en l’Art de Ramon Llull.
  2. Utilitzar la combinatòria per a resoldre un problema de lògica.
  3. Desenvolupar la capacitat d’elaborar arguments, l’escolta activa i el diàleg.
  4. Llegir i comentar fragments de l’obra literària de Ramon Llull.

Lectura de la unitat

Romanç d’Evast e Blaquerna, cap. 86

ESTRUCTURA
ACTIVITAT
EN QUÈ CONSISTEIX
DURADA
INTRODUCCIÓ Explicació mestre  10 minuts
TEMPS ERA TEMPS… Episodi biogràfic de Ramon Llull 5 minuts
T’HI ATREVEIXES? Exercici de lògica en què els alumnes han de completar una graella a partir d’unes pistes 25 minuts
JUGUEM PLEGATS Activitat per a exercitar l’argumentació, l’escolta activa, el diàleg i el consens 15 minuts
UN BON RELAT Lectura d’un fragment de l’obra de Ramon Llull i reflexió final 5 minuts