
Descripció
Primera unitat del programa educatiu, vinculada a la matèria de Llengua catalana i literatura. Els alumnes hi descobriran la figura de Ramon Llull, els seus trets més característics i la importància de la seva extensa producció literària, treballant una miniwebquesta per grups. En les activitats proposades es destaca especialment el paper de Llull com a iniciador de l’ús del català en grans obres literàries, la seva defensa de l’ús del diàleg i de la raó per a convèncer, i els valors d’autodisciplina, implicació i constància que el van acompanyar al llarg de la seva vida.
NARRACIÓ DE L’EPISODI BIOGRÀFIC
Objectius didàctics
- Ubicar històricament la figura de Ramon Llull i descobrir el seu paper com a autor de grans obres literàries en català.
- Conèixer alguna de les obres més significatives de Ramon Llull.
- Comprendre, analitzar i relacionar textos divulgatius per a treure’n informacions, conceptes i idees concretes.
- Relacionar els valors d’autodisciplina, organització i constància, presents en la vida i en l’obra de Ramon Llull, amb accions de la quotidianitat dels alumnes.
- Llegir i comentar fragments de l’obra literària de Ramon Llull.
Lectura de la unitat
Libres disputationis Petri et Raimundi (1311), pròleg, 11-12

ESTRUCTURA
ACTIVITAT |
EN QUÈ CONSISTEIX |
DURADA |
INTRODUCCIÓ | Explicació mestre | 10 minuts |
TEMPS ERA TEMPS… | Episodi biogràfic de Ramon Llull | 5 minuts |
T’HI ATREVEIXES? | Miniwebquesta per grups sobre Ramon Llull | 25 minuts |
JUGUEM PLEGATS | Activitat de reflexió sobre els valors de l’autodisciplina, la constància i la implicació a la quotidianitat dels alumnes | 15 minuts |
UN BON RELAT | Lectura d’un fragment de l’obra de Ramon Llull i reflexió final | 5 minuts |