
Descripció
Tercera unitat del programa educatiu, vinculada a la matèria de Ciències Socials: geografia i història. Els alumnes hi descobriran el context social i cultural de Ramon Llull i la seva època. S’hi prestarà una atenció especial als seus viatges i a la importància de la mar Mediterrània com a eix de comunicacions, de comerç i d’intercanvis culturals. La unitat convida els alumnes a interpretar mapes, a calcular la durada dels viatges a l’edat mitjana i a reflexionar sobre els valors i les motivacions del viatge en l’actualitat.
NARRACIÓ DE L’EPISODI BIOGRÀFIC
Objectius didàctics
- Descobrir el context social i cultural de Ramon Llull i la importància de la mar Mediterrània com a eix de comunicacions, de comerç i d’intercanvis culturals.
- Descobrir alguns dels viatges de Ramon Llull i les ciutats on va viure.
- Interpretar mapes i calcular temps de desplaçament a partir d’una escala.
- Debatre constructivament al voltant dels valors i les expectatives que impliquen els viatges.
- Llegir i comentar fragments de l’obra literària de Ramon Llull.
Lectura de la unitat
Romanç d’Evast e Blaquerna, cap. 88, § 2

ESTRUCTURA
ACTIVITAT |
EN QUÈ CONSISTEIX |
DURADA |
INTRODUCCIÓ | Explicació mestre | 10 minuts |
TEMPS ERA TEMPS… | Episodi biogràfic de Ramon Llull | 5 minuts |
T’HI ATREVEIXES? | Interpretació de mapes i càlcul de temps de viatge a partir d’una escala concreta | 25 minuts |
JUGUEM PLEGATS | Debat pautat sobre els valors i les expectatives que es tenen quan es viatja | 15 minuts |
UN BON RELAT | Lectura d’un fragment de l’obra de Ramon Llull i reflexió final | 5 minuts |