
Descripció
Cinquena unitat del programa educatiu, vinculada a la matèria de Ciències de la naturalesa: biologia i geologia. Aquesta unitat se centra en l’Arbre de ciència, una obra en què Llull fa servir l’analogia de l’arbre per a classificar i ordenar les diferents disciplines del saber de l’època. La unitat proposa als alumnes que posin en joc els seus coneixements i la seva capacitat de deducció per a representar visualment la cadena alimentària d’un bosc mitjançant la figura d’un arbre. La unitat es completa amb una reflexió sobre el significat dels valors relacionats amb la constància i a la planificació.
NARRACIÓ DE L’EPISODI BIOGRÀFIC
Objectius didàctics
- Descobrir l’Arbre de ciència, un llibre en què Llull estructura i classifica totes les branques del saber per fer-les entenedores a tothom.
- Completar un sistema de relació tròfica a partir del diagrama d’un ecosistema de bosc.
- Relacionar els valors de planificació, esforç, paciència, perseverança, adaptació, fortalesa i constància en la vida i l’obra de Ramon Llull amb l’activitat quotidiana dels alumnes.
- Llegir i comentar fragments de l’obra literària de Ramon Llull.
Lectura de la unitat
Fèlix o Llibre de meravelles, cap. 37, § 6

ESTRUCTURA
ACTIVITAT |
EN QUÈ CONSISTEIX |
DURADA |
INTRODUCCIÓ | Explicació mestre | 10 minuts |
TEMPS ERA TEMPS… | Episodi biogràfic de Ramon Llull | 5 minuts |
T’HI ATREVEIXES? | Activitat consistent a completar la cadena tròfica d’un bosc a partir d’un diagrama | 25 minuts |
JUGUEM PLEGATS | Activitat sobre la planificació, l’esforç, la paciència, la perseverança, l’adaptació, la fortalesa i la constància | 15 minuts |
UN BON RELAT | Lectura d’un fragment de l’obra de Ramon Llull i reflexió final | 5 minuts |